Wednesday, April 1, 2009

Hati Seorang Daie

BISMILLAH

Hati yang cukup mahal harganye..Tkde dijual di kedai 2 ringgit atawpon di 7eleven.. Hati seorang Daie..

Daie? Ape tuh? Seorang yang mempunyai fikrah untuk mengislahkan masyarakat. Yang mengajak orang ramai kepada kebaikan dan menjauhi kemungkaran.

Hati ini tidak mudah dipermainkan oleh syaitan. Syaitan gentar berhadapan dengan hati macam ni..

Hati ini tidak mudah dipengaruhi emosi, tidak mudah dipengaruhi oleh anasir luar..malah begitu komited dalam menjalankan ape yg dipercayainya.

Ya ALLAH kurniakanlah Hati ini kepada KAMI. Sungguhpun harganye begitu mahal, namun permudahkan bagi KAMI memilikinya..

*Memang ssah nk dpt hati cmni..sape yg dh ade tahniah ler..
*Hmm dh lme tkde post baru..sebab bimbang ape yg ditulis akan dipengaruhi oleh emosi penulis yg tk stabil..

Wallahua'lam

14 comments:

rue aka syidah said...

what u mean emosi x stabil??

izas said...

datang bulan ker? =)

miss dila said...

bijan..ehhh..
or should i call u najib..huhu~
bleykah saudara uraikan maksud saudara berkenaan emosi tidak stabil..
hehehe~

Beejan said...

Emosi tk stabil laa..mknenye setiap perbuatan die tuh akn dipengaruhi oleh emosi die..

contoh..katekan sy tgh marah gle..
then kalo sesape je tgur or tnye mcm² soalan.. agak² naik hangin tk?

Lelaki ngan pompuan lain sket kot..
maybe kalo pompuan tym tgh period die nye emosi akn sgt² lain dan x bley diganggu(from what i heard)..

Contoh lagi..dulu ade skali Abu bakar as-siddiq ngan Rasulullah dihujani dengan celaan dan hinaan dari org kafir..

Mule² due² diam..but smpai kt satu point..Abu Bakar bersuara untuk mempertahankan diri..

Bila Abu Bakar bersuara jer, Rasulullah s.a.w trus beredar..

Rasulullah btaw abu bakar kemudian bhw sewaktu mereka dihina malaikat dtg mencurah² merahmati mereka..

Tp bila Abu Bakar bersuara jer, hmm sume malaikat pon lari dr situ..

Daie nih hati die bersuara hanya kerana ALLAH, bukan untuk kepentingan diri sendiri..

Kalo dapat kawal emosi dan tidak mempegaruhi tindak tanduk kite..kre stabil laa tuh..bole?

Mu'az (Al-thaarique) said...

najib, i think ur suffering PMS. I do. haha. emosi x stabil? pernah ke emosi kita betul2 stabil?

Beejan said...

ape pms tu?

ana faqir said...

em, nk btulkan siket psl ppuan tu..xsmua ppuan camtu mse period.. ade yg pndi kawal n emosi die cam biase je..

marwan_amz said...

kuakuakuakua.....

Dini Syarif said...

Lelaki = PMS? No, no, no! There is no such thing Muaz!

rue aka syidah said...

wats PMS??

izas said...

PMS = pre-menstrual syndrome
laki xde mende nih
istimewa utk ppuan jek =)

Beejan said...

wah dr.izas bersuara..elaborate sket tkleh ker?

rue aka syidah said...

persoalan: ape hukum kua laki & pmpn beramai2?(reunion ke pe ke)

Beejan said...

Hmm elakkan rsenye..kalo stakat ade majlis MAKAN2 tkpe kot=D.