Wednesday, March 25, 2009

Demam..

BISMILLAH

Hmm skrang ni org ramai tgh demam ape ek? Demam bola? Demam cinta? Demam exam? Demam bukak sem?

Mcm² demam ader..tahla kenape ALLAH ciptakan demam ek? Mmg sebagai hamba bila kita demam pasti berharap akn ade org bantu kita..dan kebiasaannya tym mcm nilah baru manusia² hendak kembali kepada pencipta..

Kalo para sahabat dulu dorg tak senang duduk kalo dh terlalu lama takde sakit² mcm demam..Sebab bg mereka demam tu kire mcm anugerah..Yelah mne tk best nye demam kan penghapus dosa²

So atas alasan ini demam ni kira mcm nikmat juga. Bayangkan kalau kita demam, mase nk beribadah punyalah seksa..tapi kita gagahkan jua..haa sbg balasan ALLAH lipatgandakan setiap amalan kita..

Then, ulama' bgtaw..sakit ni ade dua asbab..Satu sbg kafarah(apuskan dosa), lagi satu sebab ALLAH nk tggikan drjat kita kt syurga kelak..Hm kn untung sesape yg demam nih..

So bole ke kalo kita bercita² nk demam nih? Hmm rasenye kita tkleh kot nk mntak saket..tp kalo dh dpt tuh redha jela kot..

Hmm rase lega kali nih walaupun still tgh demam nih..smg diberi kesembuhan cepat..jgn jeles kt org yg demam..hee

Teringat kat doa yg diajar oleh SOMEONE nih..(^^,)

"Rabbana la tada' lana zanban illa ghafartah, wa la mariidhan illa syafaitah. Bismillahillazi la yadhuru ma'asmihi syaiun fil ardhi wa la fissama' wa hua samii'un 'alim"

wallahua'lam

4 comments:

durakhyar said...

deman ada orang kata sebagai nak hapuskan dosa kita?betui ka?

.nad. said...

betul2. aku pn risau ni da lme xdmam. huhu~

rue said...

aih..dmm salah..x dmm un salah..
pe kes??

k-uiapj said...

Hm..tataw..=).