Monday, May 4, 2009

Jom kenal²

BISMILLAH

Alhamdulillah sekarang dh bole dipanggil dengan gelaran mahasiswa=D. Sebab secara rasminya selepas angkat bai'ah hari tu dh diiktiraf sebagai warga IIUM gombak.

Secara keseluruhan..taaruf week..boley thn laa..cme yg pelik.. knape mahallah kami di Ruqayyah?haha..ni msti kes baik pulih mahallah laki yg 'cantik' tuh..

So..mahallah Ruqayyah ni sgt² jauh..pastu tade bumbung..kalo panas terik..mmg tk larat nk ulang alik..(seb bek bwk moto=P)..

Satu lagi..mahallah ruqayyah ni campor skali..laki dan perempuan..blok seblah menyeblah jer..makan pon satu meja..(xterlibat)..so..pandai²la jge diri.

So mse taaruf week arituh.. adela smpat knal² dengan foreigner(indon je pn..).. name die INTAN SUMANTRI..

Kalo tgk dari sosok tubuh nmpak cm sama baya..tp act..die tua dlm 3 tahun.. So borak² la sket(br balik dr bandung..tu yg smgt nk practice ckp indon tuu).hihi..

So..Intan ni kalo kt indon mcm golongan sederhana gaklaa..tp kalo dtg M'sia..kira cm ssah gak..mak die suri rumah..bapaknye..niaga skit²..

So..die lpas abes skola..die kerja selama 2 tahun..amik upah buat kerja dan trun ke laut kdg2..selama 2 tahun buat kerja..nih..sume duet buat simpanan sebab nak?

MASUK UIA..

Bila dengar je camtu..rase malu gile..yelaa..selama ni parents je yg tanggung.. tkpenah nk kurangkan beban mereka..

Penah gak kerja..tapi duetnya mengalir ke laen..huhu..aderh..segannye..

So..akhirnya Intan ni dapat jgak duet yg ckop..untuk bayar yuran n belanja dalam setahun..

Yet..bila cuti akan datang..die takkan balik umah..dan akan kerja disini untuk tampung belanja dia yg akan datang..

Lagi satu..Intan ni..bole cakap ARAB perh..mmg mantap..rilek jer die borak ngan foreigner dari arab..siap tinggal sebilik lagi..die amek couse IRK..

Bila tanye kt die dakwah kt sne cmne? PKS oke ke? Die kate PKS sgt bgus...cme die tk minat sket kalo ade cmpor bab² politik nih..

Haha..begitulah ceriteranya..sekarang ni tgh kenal² dengan mamat arab plak.. Namanya Abdul Rahman dan juga Jamal..(sesambel bolela improve english)

*Jom jadi foreigner plak..

WALLAHUA'LAM

8 comments:

WF:ciktim said...

selamat datang ke taman ilmu dan budi.
ha3.
dekat la tu ruqaiyah-engin je bukan gombak-pj pun.

Mu'az (Al-thaarique) said...

smart..bagus. buat kawan dgn foreigner. budaya mcm ni lah kita nak!

maryam muhammad said...

takpun bukan halimah-irk atau asma'-econs. lagila, hujung dunia. ape pun, selamat datang juga

Beejan said...

Wah..toche..toche..tkpe2..ade moto..
sian kat bdak2 pompuan yg tade moto..

Mu'az (Al-thaarique) said...

kesian? nikah lah 3-4. then ko beli kereta, boleh tolong. Just a random suggestion.

rue_3tee said...

2 la..sian kami..huu~

exercise2..

rue_3tee said...

ape punye suggestion daa~

Beejan said...

tp..dgar cte dh ade basekal..=D.