Sunday, April 4, 2010

The Climbers

BISMILLAH

Alhamdulillah, cuti datang lagi. Exam dh abes jumaat lepas. So tadi br je melepaskan gian beraktiviti lasak di Extreme park Shah Alam.

So tadi kami memanjat batu, kalo englishnya Rock Climbing laa. This is my first experience. Mule2 mmg rse mcm senang, tapi bila kali ketiga panjat kaki dh menggigil. Tangan lenguh tak igt. Ni pon masih sengal2 lagi nie..

Belum cuba belum tahu, nampak je mudah tapi ntah.. yang kecil jgn disangka lemah, yang besar banyak pula helah.

Bismillah sebagai permulaan. Faktor dalaman dan luaran menjadi dorongan. Tanpa kawan tinggal harapan. Dimana ada kemahuan di situ ada jalan.

RM 10 untuk tiga kali panjat. Kita boleh pilih2 mana2 bahagian yg nk dipanjat. Jangan tamak, pilih yang senang2 je dulu. Nnti kalo btol dh power try the harder one.

Uniknya Islam, kita masih dikira beribadah walaupun panjat batu. Wah, btolke?
Bestnye jadi Muslim=). Mulakanlah dengan bismillah, panjatlah dengan niat untuk beriadah. Alahai mudah..

Bagi sesiapa yang belum cuba lagi, ade mase pegila panjat batu tu.. Jangan asek baca buku, nanti berlari tertinggal berbatu.



*Ade yg pnjat smpai keluar six pad kt tangan..
*Tq kat bdak2 PJ sbb sudi ikut skali..

WALLAHUA'LAM


9 comments:

marzuqi said...

salam...wah.ad report rock climbing.aja2 fighting! next ke gombak la plak neh.teringin sangat.*hehe*

Beejan said...

Alamak, smpai jugak kt sini ye..

WF:ciktim said...

urm. sisters sesuai tak?
(cam terliur nak gi je)

keretasorong said...

lps nih paintball lak yuk =P

Beejan said...

Rsenye ade sister yg jge untuk sister..tp still akn ade abg yg jge gak..hmm.. nnti ana tlg survey..

WF:ciktim said...

T.T cabaran betul.
(main congkak je la)
ok. m waitin' for gud news ;D

Ahmad Usamah said...

pergh!!! pergi xajak...muahaha ;p

marwan_amz said...

Terima kasih juga kepada kereta Iswara Merah kerana tolong hantar sahabat-sahabat PJ pergi balik ke Shah Alam walaupun tuannya tak dapat ikut sekali....hehe

Beejan said...

Perh angkat bakul tuu