Monday, August 10, 2009

Perkasa+m

BISMILLAH

Alhamdulillah...br je selesai Kem Perkhemahan Semangat Waja(PERKASA). Perh..penat tk igt..walaupun cabut 3jam lebih awal. Namun kepenatannya masih ade saki baki lagi neh..

Hari pertama lagi dah kene denda siap2..belum start lg misi, kaki dah lenguh..hmm tahlaa..bagi yang kali pertama menyertai kem ni..mmg terkejut beruklaa..kompem merungut byk giler..

Mental mmg kene kuat..tak kuat mmg menanges laa..agak2 ade la dalam 5 kilo berat hilang..ade jgakla beberapa peserta yang tersingkir awal(saye tk ckp MARWAN taw=P.)..

Balik je dr perkhemahan, mmg cari kedai mamak dulu..perh..daging kambing tuh..mmg selera abes..Yela tym camping, perut mmg lapar tk igt..

Ade beberapa kes yang buat aku emo nih..sabtu petang lepas misi jalan2 tah ceruk mane tah, kitorng sampaila kat tapak khemah, so masing2 kenela wat keje masing2. Ade yg kne wat khemah, ade yg masak, ade yang sembelih ayam, ade yang siang ikan, ade yang tebang buluh, ade yang buat unggun api,dan sebagainya..

So ak kene siang ikan keli..mak aii..licin tk igt..lame gak laa aku siang, basuh sebersih-bersihnya. Dalam pale otak dh terbayang keli panggang..perhh ummphh..

So sbl tazkirah maghrib abes, aku pon plaa..tapak khemah ngan sorg mmbe. Ade ayam yang tk masak lagi..so kitorg buat jela mane yang mmpu..kat sebelah tuh aku dh nmpak dh ikan keli panggang yg dh siap..perh meleleh..takpe2 tggu yg len..

So, bile orang ramai dh dtg. Aku br teringat ade tetinggal selipar kt tempat tazkirah td..pegila amek sat..datang je kt khemah balik..AAARGHH!!!!TIDAAAK!!!

Ikan keli dh abes kene balun..Mmg tkde rezkila..makan jela ape yg ade..nasi pulak rase cm beras, ayam... luar je masak dalam mentah..

Mmg emo abes..trus tido..tanak lyn sape2..malam itu penuh dengan duka..

Besok pagi..kene lari lagi..dekat 2 kilo gak..pas2 kene merangkak dalam longkang yg berlumut gile tk igt..eeeiew..

Tanak igt dh mende tu sume..yang paling besh kitorg campak kem komanden dalam sungai..padan muke..hahaha..balas dendam..

Ape2pon..syabas pihak committe..sebab buat PERKASA yang agak mencabar mental dan fizikal..cume agak berbeza dengan PERKASA sbl nih yang lebih byk interaksi dengan masyarakat luar..

Keep it up..

*Balik2 trus qada’ tido..

*Miss the last part yang cm besh..

WALLAHUA’LAM

5 comments:

amatxkesah said...

pergh,dasat ah,.
ingat nak ikut,.
tapi pakcik xbley g ah,.
hehe~

Mu'az (Al-thaarique) said...

hmm patut pon tidur. asl x bagitau?, bila diingat balik x sampai hati nk makan nasi paprik kitaorang mng...hmm..=( sgt tidak berpuas hati

Beejan said...

tkpuas hati ngan aper?

WF:ciktim said...

uu~ sedih baca cite korang.
moral of the story,
makan dulu baru gi amik selipar.
sesungguhnya selipar itu takkan berjalan tanpa kaki.
TAHNIAH!

Beejan said...

hahak..betul2..dah jadi nk wt cane kn.. yg penting balik je camping trus bls dndam mkn kambing..emmmbekk..