Tuesday, February 17, 2009

Haflatul Wida'

BISMILLAH

Selesai sudah majlis haflatul wida' semalam..Happy tgk ramai yang dapat dtg..
Kalo tym mkn ikhwah yang datang almost 50 jgk..akhawat taktaw plak..

Secara rasminya jawatan ameer K-CFSPJ telah diambil alih oleh adek Kama 1st year semalam..semoga beliau and the team akan melaksanakan amanah yang diberi sebaik mungkin..

Telah diberi peluang untuk berucap semalam, mintak maap jika ada terlepas cakap ape² ke..mmg tidak berniat untuk ditujukan kpd sesape..except 4 MARWAN..hehe..

Selepas sesi muhasabah which is heart 2 heart talk..majlis diteruskan oleh presentasi dari akh.Dhany..About 10.30pm baru start prog makan².. Mcm² ader..

Meehoon, Desert, Jarjan, Chillie sauce, Sweets, Wafer, Ice lemon tea, Sarsi, mmg kenyang dan sedap..Tp di pihak ikhwah mcm tk ckop jer sume mkanan tuh..

Air mata yang berlinangan nampak basah, hati yang menangis siapa yang tahu..
Perpisahan akan sentiasa berlaku, namun perjuangan tidak akan terbuku..

Mcm² exp dpt..penah skali tuh ade konflik dgn phk akhawat..kitorg tak penah amek hati but cume tk stuju bile naqib kitorg dipersalahkan..tp tkpelah benda dh lepas..harap 0-0 laa ek..

Lepas nih dh tk jmpe sebab kbykan perg kuantan, n ikhwah rmai ke gombak..hmm semoga terus istiqamah dgn perjuangan anda semua..

Ye kalo ader JODOH kita akan berjumpa lagi..

ALLAHUAKBAR

14 comments:

utrujah said...

bismillah..
er..even dah 0-0 pn,
may i make some explaination on bhalf of akhwat..

dulu tu, bkn nak menyalahkan naqib antum..cuma mungkin cara kami bertanya agk ganaz jd disalah ertikan.

kami cuma agak concern dgn perkembangan ikhwah (on that time) dan agak risau if antum "terlalu bergantung pada naqib" antum utk buat banyak keputusan(er, banyak ke?). program2 pn antum byk consult dgn naqib n stakat yg kmi dgr n tau, progrm2 antum byk yg "naqib antum yg baik hati dan dedikasi" handle..

on the other side..akhwat nak tak nak, kmi banyak buat keputusn sndiri with syura dgn naqibah kami. bkn maknanya naqibah2 kami tak cukup baik dan dedikasi...jd boleh x dikatakan kami agak independent? progrm2 pn kami plan, consult n handle sndr..

yg jd issue ialah...kami risau if, one day naqib2 antum tade. can all of u stand on ur own feet? make ur own decision? plan n handle all the programme? following up all the juniors?

but then, we realised that men and women r created in different forms, act in different ways and think of different field & scope to adjust with different 'tarbiyah' needs based on gender and background.

conclusion, once again; gomenasai..('_'!)

utrujah said...

er..sori panjang plk explanationnye.. can't make it simpler than that

Beejan said...

ana harap enti phm pnjelasan yg telah diberi ek..(off record)..

utrujah said...

difahami. sori 4 all the inconveniences we've caused. jzkk

Beejan said...

gomenasai tu ape?

fahmi faudzi said...

gomenasai tu mintak maap najeb...ai kte slalu tgk drama jpon ngan syahir

fahmi faudzi said...

lg satu.. sori la terpaksa blik awal arituh.. tp hikmah dier projek dpt dsiapkan... anyway mknan x ckup.. so kire ok la..haha

Beejan said...

mne de laa..shh..oh..dh blaja satu perkataan hari nih..kalo org ckp gomenasai..kte nk bls cmne ek(in japan)?

mkan. uhh sry..mmg terlupe..nodi tk smpan pape?

marwan_amz said...

Terima kasih kerana telah berusaha untuk mempopularkan nama ana di blog nta ni.....(hampeh)

Danial Izzat Zulbahari said...

anta apa khabar? huhu

Dini Syarif said...

Assalamualaikum wbt.

Ek elen, apa ngumpat orang ni :D

Ini kena buat ke tidak?

Apa yang pasti, adik-adik CFS tidak perlu terlalu disibukkan dengan kerja-kerja administrasi. Tidak dinafikan administrasi itu perlu, cuma itu bukan fokus utama.

Kami amat berharap agar adik-adik di CFS lebih memfokuskan pada:
1. Tarbiah. Untuk lahirkan insan yang superb, malah jauh lebih hebat dari ikhwah akhawat di kampus utama, maka kami lihat ini sebagai prioriti utama.
2. Aktivisme juga perlu kerana sedikit sebanyak berkaitan dengan tarbiah dan takwin (pembinaan) insan berperibadi da'i dan murabbi.
3. Da'wah fardhiah. Ini yang masih gagal dikuasai kebanyakan ahli Karisma CFS (malahan Karisma seluruh Malaysia). Masakan, lihat saja pada statistik ahli yang terkini. Walaupun agak meningkat, tetapi masih belum menyengat.

Tidak dinafikan, ana 'agak' membantu mutarabbi ana. Cuma ana harapkan di masa yang akan datang, ikhwah akhawat akan berkerja menurut aulawiyat. Jangan terlalu mengikut arus lokaliti yang lain kerana kemampuan kita berbeza-beza. Bukan memandang rendah CFS, tetapi kami tidak mahu antum disibukkan dengan perkara-perkara yang tidak begitu melonjakkan perkembangan tarbiah dan da'wah di CFS PJ.

Satu lagi, adab dengan murabbi/ah memang perlu dipatuhi. Jika mereka tidak berhak untuk membuat keputusan pun, sekurang-kurangnya rujuklah mereka. Mungkin ada hikmah, biarpun sikit untuk diambil.

Apa pun, ana kira ini adalah teguran yang sangat baik untuk ana dalam menguruskan usrah -- dan kepada Beejan dan Asma', tahniah kerana memimpin Karisma CFS PJ dengan cemerlang bangat.

Usah dipandang lagi apa yang berlaku di belakang sana. Jalan dakwah di depan sana sedang menanti antum! Kami menanti kehadiran antum.

Jumpa antum di Youth Outdoor Quest 2009!

Dari 'Penyelit' di Mesyuarat K-CFS PJ :D

NoDi NeMo said...

kenapa perkataan jodoh tu dihurufbesarkan ye?
ada udang di sebalik mata?

nway, moga beristiqamah dalam melakukan apa jua amal ibadat. bukan hanya untuk diri sendiri malah untuk umat manusia secara amnya, insyaAllah

NoDi NeMo said...

silap tulis,

ada udang disebalik batu ke?

Beejan said...

Nodi dh smpai kefahaman yg laen tuh=P..udang sebalik mata..ape plek sgt kesasulan tuh..